Fel på vara eller tjänst - att reklamera — Gävle kommun

Vi har bytt webbplats och du besöker nu vår gamla webb. Viss information bor fortfarande här men när du söker efter information ska du istället göra det på  www.gavle.se. Om du har några frågor vänligen kontakt kundtjänst på 026-17 80 00.

Fel på vara eller tjänst - att reklamera

tumme upp tumme ner

Är det fel på varan eller tjänsten du köpt ska du i första hand vända dig till säljaren.

Att reklamera innebär att du kontaktar näringsidkaren och talar om varför du är missnöjd. I Hallå konsuments klagoguide får du praktisk vägledning om hur du går till väga för att reklamera. Vill du reklamera en resa kan du läsa hur du ska gå tillväga på Hallå Konsuments reseguide

Har du frågor kring tjänster som rör bank, försäkring, el eller abonnemang på tv, telefoni och bredband kan du vända dig respektive konsumentbyrå; se länkar till höger.

Kommer en konsument och en näringsidkare inte överens har man som konsument möjlighet att anmäla ärendet, med vissa undantag, till Allmänna reklamationsnämnden.

Tipsa andra om den här sidan

Senast granskad 2018-01-02