Vi har bytt webbplats och du besöker nu vår gamla webb. Viss information bor fortfarande här men när du söker efter information ska du istället göra det på  www.gavle.se. Om du har några frågor vänligen kontakt kundtjänst på 026-17 80 00.

Du är här: 

Konsumentvägledning

Bild från Konsument Gästriklands besöksdisk

Konsument Gästrikland ger vägledning för konsumenter och skuldsatta bosatta i Gävle, Hofors, Älvkarleby, Ockelbo och Sandvikens kommun.

Konsumentvägledningen är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Hit kan du också vända dig om du har behov av budget- och skuldrådgivning.

Konsumentvägledning på finska 

På Konsument Gästrikland arbetar tre konsumentvägledare, varav en talar finska. Om den finskspråkiga konsumentvägledaren inte är tillgänglig när du ringer kan du lämna ditt telefonnummer och bli uppringd. Du kan även skicka e-post till konsumentgastrikland@gavle.se.

Öppettider och besök

Konsument Gästrikland tar emot besök som rör konsumentfrågor på stadsbiblioteket i Gävle och kan nås på telefon 026-17 50 50. Vill du komma i kontakt med budget- och skuldrådgivningen ring 026-17 50 50.

Ordinarie öppettider (helgfria vardagar)

Besökstid: kl 9-12 (kl 10-12 juni-augusti)
Telefontid: kl 9-12

OBS! Stängt 7-8 december.

På biblioteken i Hofors, Älvkarleby, Ockelbo och Sandviken finns en konsumenthylla med aktuellt material. 

Tipsa andra om den här sidan

Senast granskad 2016-01-20